zaterdag 20 juni 2009

17. Kennismaking met Irene.
.
18 april 2009.....Om ongeveer 11.00 heb ik Irene van de trein gehaald in Zevenaar, ze was te herkennen aan haar witte haar en zwarte bril, zei ze aan de telefoon.

Yanti had ik ook mee, gelijk was het zo alsof we elkaar al heel lang kende (door de vele telefoontjes leek dat net )
Ze was gelijk heel enthousiast over Yanti.

Thuis heerlijk koffie gedronken en daarna geluncht.
Later die middag zijn we naar een nartuurgebied gagaan, stoeltje mee en hondjes mee.
.

Yanti was helemaal dol op Irene.
Irene had veel vragen en schreef alle antwoorden op in een schriftje.

Ze wilde alles voorlopig zo doen als ik, dat leek haar het beste voor Yanti.
Het was schitterend weer en Yanti zwom als de beste......

Later die avond heb ik haar om 18.00 weer op de trein gezet.
De afspraak was dat ze dinsdags 21 april Yanti op zou halen met haar nichtje.

18. Het afscheid van Yanti.
.
21 april 2009.....Alles stond al klaar: de bench, de knuffels, zijn vertrouwde mandje, voer, botjes, enz.
De papieren klaar gemaakt.
Koffie gedronken en met Yanti nog een ommetje gemaakt met zijn moeder Veerle en Tessie.


Irene helemaal trots nu op haar Yanti.

.

Laatste foto van Yanti me Irene.....

Dat was het dan, nu nog afscheid nemen. Dat was erg emotioneel, ik zelf heb Yanti in zijn tuigje vastgemaakt in de auto.
Dat was beter voor mij en voor Yanti.

Toen reden ze weg, naar Amsterdam. Had het toen erg moeilijk.....

s`Avonds belde Irene op, dory Yanti heeft onderweg gespuugd, maar nu heeft hij al heerlijk gegeten en het gaat heel goed, alles komt goed Dory, zei ze steeds.

Iedere dag belde Irene op, want ze besefte dat ik dat erg op prijs stelde.

Yanti heeft het zeer getroffen met deze bijzondere vrouw, ben erg erg blij mee.


Regelmatig bellen we elkaar en deze zomer, gaan we in Noordwijk elkaar treffen op het hondenstrand.
Ben erg benieuwd hoe Yanti er dan uitziet.
Hij heeft trouwens sinds begin juni een nieuwe naam gekregen : Habibi.....
Voor mij blijft het altijd Yanti in mijn hart, maar Irene is helemaal blij met Habibi en dat is natuurlijk het belangrijkste. ( habibi betekent: mijn liefje in het Arabisch )

Wekelijks wordt ik gebeld of ik bel en het gaat steeds beter. Er waren wat probleemjes, maar dat gaat iedere week beter.
Yanti heeft dan ook veel meegemaakt in zijn jonge leventje.

Maar alles komt goed zegt Irene.
.
Eind Goed Al Goed.......

Yanti tussen de vergeet mijn nietjes, zeer toepasselijk.........


Wordt vervolgd.

1 opmerking:

Marry: zei

Geweldig Dory hoe het allemaal is afgesloten. Yanti gelukkig bij Irene.
Voor mij blijft hij ook gewoon Yanti.

Ik wil Irene langs deze weg heel veel geluk met Habibi wensen. Ik vind de foto's heel veel zeggend. Het geluk straalt eraf.